Exista 2 tipuri de business: cel turcesc in care pretul nu e afisat si pretul fata de cel anuntat intial poate scadea si cu 40% si cel vestic unde preturile sunt afisate si batute in cuie. Romanii au inventat, ca in orice domeniu, o varianta de mijloc. Adica afisam preturi mai mari, teoretic fixe. Daca vedem ca nu prea iti place, mai negociem. De exemplu, spui ca ai vizitat site-ul nostru si ai 15% reducere. sau tiparesti un cupon de pe facebook si ai 20% reducere.
Ironic, preturile negociabile vin dintr-o chestie buna: afacere de familie, eventual cu 1-2 angajati de incredere si atunci faci orice sa vinzi. Preturile fixe din vest vin de la faptul ca patronul nu se ocupa de vanzare, are niste angajati in care nu are incredere deosebita ci doar ii lasa sa faca ceea ce li s-a spus initial. Prezentul arata ca succesul a aparut la cei ce au practicat metoda clara, non negociabila.
A, si inca una cu prostii din guvernul romaniei: un consilier a lui Boc (nu ii mai gasesc numele prostului acum) a declarat ca statul nu poate micsora acciza la carburanti pentru ca astfel ar interveni in economie. Bai timpitule, acciza insasi e o interventie in economie si deci modificarea ei nu ar crea perturbatii. Ar trebui sa ii spuna cineva ca neuronul lui se invarte cam mult in cercul ingust care ii sta pe gat.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu