9 octombrie 2011

Nunta la romani

Urasc nuntile romanesti din tot sufletul. Da, si eu am facut nunta in stilul clasic. Pentru ca imi place sa ma inteleg bine cu toata lumea si urasc sa ies in evidenta. Dar cineva ar trebui sa inceapa sa interzica dracu circul asta. Copii sunt cei mai misto: astia sunt asa socati de zgomot si senzatii incat nici nu plang, doar stau cu ochii mari si se uita terorizati. Se da mancare de sa-ti pui si in cap, intr-o lume in care unii mor de foame. Te trezesti ca vorbesti cu rude pe care nu le-ai vazut de zeci de ani si de a caror soarta te doare in cur. Asculti un amalgam de muzica care-ti place doar daca esti prost (cine plm asculta ofitereasca acasa?). Sarbele, horele si eforturile unei soliste obosite de a invia muzica usoara romaneasca a anilor 80 te fac sa te intrebi cum de nu vin oamenii cu casti.
Celebrele cuvinte 'Vin sarmalele' trec ca o boare printre invitati urmate de susurul cristalin al sotiilor: 'Hai Costica treci la masa si mananca ca iar te-ai imbatat si ma faci de ras".
Barfa muierilor: "uite-l si pe varu de gradul a 5-lea ce pitipoanca si-a tras. Si matusa Lilica a venit cu rochie alba la nunta tu, ce proasta e" face deeliciul sado masochistilor.
Oricum, ele sunt motorul acestui teatru cu actori amatori. Fara ele nu ar exista viatza pe planeta. Si nici circ. Doar paine.
De amintit frumosul dans al gainii in care nasul scoate bani din buzunar ca la manelisti, melodiile de inima albastra legate de fratele meu sau de armata in care  niste barbati se strang in brate in ring. Mai nou am auzit si frumosul imn 'Vine politia' de am crezut ca sunt la nunta lui Al Capone.
Furatul miresii: de ce o fura? De obicei cer bautura cand au pe masa si vin si whisky. Aaa, sa ia sticle si acasa? Pai dar atunci sunt nesimtiti.  Cum ar fi fost sa ii spui: Aaa, pai lasa, tine-o tu, ca mie imi place gagica de la masa 3?
 Oamenii de varste diferite , din categorii sociale diferite nu ar trebui pusi impreuna. Noroc ca aveau wireless in local :D

2 comentarii:

  1. Nici eu n-am facut nunta si nici n-am de gand.. N-am de gand sa ma casatoresc nici cu acte. Consider ca treaba asta conplica lucrurile mult prea mult.. Avem un copil si asta e destul ca sa ne tine impreuna.. Daca vom fi destul de retarzi sa ne despartim avand si acest motiv, atunci fiecare isi ia jucariile si fiecare cu a masii.. Merg pe mana ratiunii.

    Cat despre evenimentul in sine, nunta a devenit la romani doar un motiv de a mai scoate ceva bani.. si a mai face ceva barfa, desigur. In plus, pe cine dracu as invita la nunta ? Nevastamea mai are rude.. eu .. mama sora si pisica.. WTF

    RăspundețiȘtergere
  2. Cred ca e ok casatoria la starea civila. E cam aiurea sa il intrebe la scoala pe copil de ce pe tata il cheama Ionescu si pe mama Popescu.De asemeni, cred ca e un cadou frumos fatza de celalalt in care ii arati ca esti dispus sa imparti averea (prezenta sau viitoare) si orice alte chestii pe din 2. Daca e sa te desparti nu o hartie te tzine, un divort se face in 2 saptamini. Pana si cu biserica sunt de acord, pentru cel mai religios din cuplu e un lucru placut sa simta 'binecuvantarea' domnului si daca pe el il linisteste ce mai conteaza 4-5 milioane date la popa. Plus ca orice femeie e conditionata de mica sa se viseze in rochie de mireasa. Asta iti garantez.
    Cu circul de dupa am eu ce am... oricum bani sa stii ca nu prea scoti la nunta (decat daca esti un profesionist aflat la a 2-a sau a 3-a nunta care stie sa negocieze la sange cu localul, floraresele, formatia, etc)

    RăspundețiȘtergere