29 octombrie 2011

Tableta AllView

Dupa cum am promis, o sa pun un mic review la tableta pe care am luat-o.

Absolut toate cartile pot fi citite. Cele formate din imagini  merg ok, depinde si de calitate. Am pus cateva poze. am citit o carte care era fotografiata cu cate 2 pagini deodata si am putut sa o termin. Un pic de ambitie si o vedere buna sunt factori necesari uneori.
In principiu poate fi citit orice pdf cu acrobat reader si orice doc cu o aplicatie gen ms word. Problema e ca aceste aplicatii nu sunt concepute pentru carti si stiti cu totii cum la pdf derulezi in jos de exemplu. Cand se mai activeaza si functia de zoom devine enervant.
Exista multe aplicatii specializate pentru citit. Astfel orice doleanta va fi satisfacuta fara probleme: Trecere la nigth mode, schimbare background, usurinta in a da pagini (inclusiv cu efect). Unele au niste background-uri reusite incat ai senzatia ca citesti o carte, nu de pe un ecran. Singura problema e la diacritice, acolo se cam impiedica.
In final, am ajuns la concluzia ca , desi e posibil sa arunci un giga de carti si sa citesti cam orice (Singurele formate la care nu am gasit nici o solutie sunt odt si rtf), intimpini dificultati si este de preferat sa le convertesti inainte pe calculator. Am incercat cu Colibri dar cand am vazut cate optiuni de formatare are m-am lasat pagubas. Pentru ca solutia este simpla. Cool reader stie sa citeasca doc, inclusiv cu diacritice. Asa ca deschid aproape orice document cu word, il salvez in format 2003 si astfel pot citi orice carte. TaiPan (6 Mb) a durat un pic mai mult, cam 1 minut pana a deschis-o, dar apoi merge foarte bine.
In concluzie, pot citi foarte bine orice text (a converti in doc e foarte usor) si decent orice imagine. O tableta de 8'' a fi fost mai buna, dar asta e in functie de bani. Atentie la greutate,asta are  350 gr si e ok, dar peste 500gr (cum am vazut la un huawei de 750 lei) ar putea fi problematic
Durata de viatza a bateriei nu m-a deranjat, tine 5 ore si eu nu citesc mai mult fara pauza.
Browser-ul nu este unul experimental ci unul foarte misto si complet. Mai are scapari: pe anumite forumuri e foarte mic link-ul de dat pagina, pe gsp.ro se incarca foarte greu pentru ca e plin de flash si o pagina nu a putut sa o afiseze pentru ca avea prea multe redirect, dar in 95% din cazuri si-a facut treaba.
Nu am nici o probolema cu ecranul, luminozitatea se regleaza ca la monitor si cand ai stat cu monitoare CRt ani buni ecranul asta pare lux.
Sistem de operare relativ nou (Android 2.3) - gasesti multe aplicatii pentru el. Dar e pentru telefon si uneori mai baga niste mesaje 'telefonul va face nu stiu ce' desi eu nu am telefon.  Mai degraba haios decat suparator.
Minusuri:
Nu e de jocuri.Merg, dar nu extraordinar. Probabil ca la chestii mai complicate va sacada. Dar un sah se poate juca foarte ok
Ecranul. Comparativ cu omnia i900, touch-ul e de o calitate mult mai proasta. La carti nu e folosit foarte mult si e foarte ok, dar cand te apuci sa muti aplicatii si sa iti organizezi foldere si alte chestii de astea iti trebuie calm.
Nu are gps, pentru a o folosi si la masina.

Nota mea: pentru book reader nota 9. Si cand vor aparea mai multe aplicatii care sa suporte diacritice va ajunge de 10. Pentru doritori, am vazut pe net materiale inc are transformi un e-reader Nook intr-o tableta. Si nu inteleg de ce nu vine din prima deblocata, pentru ca sistemul de operare era un android 2.1 gratuit







2 comentarii: